Magic Pumpkin Farm Warsaw
23 października uczniowie z klas 1-3 wybrali się na dyniową farmę w Powsinie.
Pomimo niesprzyjających prognoz pogody, cały czas mieliśmy nadzieję, że słońce się do nas uśmiechnie. I tak też się stało! Na farmie uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjno – poznawczych z dużą ilością zabawy! Poznaliśmy zasady uprawy roślin, oglądaliśmy duże pole dyniowe i przede wszystkim samodzielnie szukaliśmy odpowiedniej dla siebie dyni. Obserwowaliśmy zwierzęta gospodarskie, a niektóre z nich mogliśmy nawet pogłaskać i nakarmić. Największą atrakcją była zabawa w labiryntach i na wieżach ze słomy. Korzystaliśmy także z tyrolek, huśtawek, trampolin i innych atrakcji, które znaleźliśmy. Zwieńczeniem całej zabawy były kiełbaski prosto z ogniska. Wróciliśmy umorusani błotkiem, ale jakże szczęśliwi.
Realizacja programów profilaktycznych
Dnia 18.10.2023r. w Szkole Podstawowej w Słupnie zostały zrealizowane dwa programy profilaktyczne: ,,Owieczki i wilki” dla klas 3 oraz ,,Smak życia, czyli debata o dopalaczach dla klasy 8. Zrealizowany został przez Centrum Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień PROFIL.
"Smak życia, czyli debata o dopalaczach" to program profilaktyki uniwersalnej, którego celem jest przeciwdziałanie narkomanii poprzez edukację i świadomość zdrowotną poprzez dyskusję i edukację na temat dopalaczy. ,,Owieczki i wilki” to program oparty na profilaktyce podejmowania przez dzieci w przyszłości zachowań ryzykownych, sięgania po alkohol, narkotyki, media społecznościowe, cyberprzemoc.
Lekcja kleksografii
"Kleksografia polega na tym, że na arkuszu papieru robi się kilka kleksów, a potem arkusz składa się na pół i kleksy rozmazują się na papierze, przybierając kształty rozmaitych figur, zwierząt, postaci. Do nich dopisujemy odpowiednie historyjki."
"Akademia pana Kleksa", J. Brzechwa
Bądźmy empatyczni z klasą 7A
W Naszej Szkole kontynuujemy misję budowania wspólnoty opartej na szacunku, zrozumieniu i empatii. Tym razem klasa 7 pod kierunkiem wychowawczyni Katarzyny Chmielewskiej postanowiła podjąć wyjątkowe wyzwanie, które połączyło kreatywność, uczucia i odkrywanie bogactwa różnorodności wśród uczniów naszej szkoły.
Nasi uczniowie postanowili wykorzystać gazetkę szkolną jako medium do przedstawienia różnorodności w naszej szkole. Uczniowie zaangażowali się w projekt plastyczny, który nie tylko rozwijał ich umiejętności artystyczne, ale także pomagał im lepiej zrozumieć samych siebie. Każdy uczestnik projektu stworzył unikalną pracę, która przedstawiała, jak różni jesteśmy, ale jednocześnie jak piękne jest to zróżnicowanie.