"Masterchef Literackiej Kuchni"
W dniu 21 listopada 2023r. wzięliśmy udział w VIII edycji powiatowego konkursu literacko - czytelniczego pt. "Masterchef Literackiej Kuchni", jaki tradycyjnie przygotowała w niezwykle ciekawej aranżacji, wśród smakołyków literackich, Książnica Płocka. Przybyli uczestnicy zmagali się z sześcioma różnymi zadaniami, jakie związane były z przygotowanym wcześniej menu literackim, gdzie uczniowie różnych szkół musieli wykazać się wiedzą z przeczytanych książek, ale i kreatywnym sposobem myślenia.
Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
21 listopada to doskonała okazja do promowania pozytywnych wartości wśród całej społeczności szkolnej. W szkole szczególnie zwróciliśmy uwagę podczas obchodów na to, jak ważna jest życzliwość na co dzień oraz to, iż kryje się ona w drobnych gestach dnia codziennego, a to znaczący krok w budowaniu atmosfery szkoły opartej na szacunku, empatii i współpracy. Uczniowie przygotowywali dla swoich kolegów ,,życzliwe serca” z pozdrowieniami i pozytywnymi słowami.
Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
Obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka przebiegały w Szkole Podstawowej w Słupnie oczywiście pod znakiem koloru niebieskiego, który widoczny był w naszym stroju, na gazetkach i plakatach klasowych. 20 listopada to dzień, w którym warto podkreślić to, jak ważne jest zapewnienie dzieciom bezpiecznego i kochającego środowiska, w którym mogą rozwijać swoje zdolności. Kolor niebieski jest symbolem solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane. Uczennice klasy 7a dodatkowo wsparły obchody wspaniałą inicjatywą czytania swoim kolegom i koleżankom z klas młodszych opowiadań o wartościach i prawach dziecka.
Uczymy się przez działanie…
Uczyć możemy się w różny sposób, najlepiej , gdy możemy zaangażować się emocjonalnie.
Uczniowie klas piątych na lekcji historii musieli przygotować scenariusze, stroje, maski do wybranych mitów greckich. Zaprojektowali swoje wystąpienia od początku do końca . Wcielili się w role bogów i bohaterów greckich. Przygotowali mity o Syzyfie, Tezeuszu, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i odgadnięcia tytułu mitu.
Kampania 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży
Światowa kampania 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży to inicjatywa mająca na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem przemocy wobec najmłodszych i mobilizację do działań na rzecz ich ochrony. Kampania ta corocznie w okresie od 1 do 19 listopada i jest międzynarodowym wysiłkiem podejmowanym przez organizacje pozarządowe, rządy, społeczeństwo obywatelskie, szkoły i inne instytucje.
Idea kampanii opiera się na przekonaniu, że każde dziecko ma prawo do bezpiecznego i zdrowego dzieciństwa, wolnego od przemocy, wyzysku czy innego rodzaju krzywdzenia. Podczas tych 19 dni podejmowane są różne działania mające na celu edukację społeczeństwa, budowanie świadomości oraz wspieranie działań prewencyjnych i interwencyjnych wobec przypadków przemocy wobec dzieci.
Dzień Tabliczki Mnożenia Świętujemy!
Dziś nasza szkoła zatoczyła koło matematycznych emocji, świętując Dzień Tabliczki Mnożenia! Nasi utalentowani uczniowie przygotowali fantastyczne plakaty, które nie tylko ozdobiły szkolne korytarze, ale także były świetnym przypomnieniem, jak fascynujący może być świat matematyki.
Egzaminy z tabliczki mnożenia były prawdziwym wyzwaniem, ale nasi uczniowie pokazali, że są gotowi na każde matematyczne wyzwanie! Po wielu godzinach nauki, dzisiaj mieliśmy okazję uhonorować ich wysiłki i talent, wręczając zasłużone oceny.
Dotykamy historii…
W dniu 15 listopada do naszej szkoły zawitali przedstawiciele Bractwa Rycerskiego „Kerin” z Gniewu, którzy starali się przybliżyć nam historię Polski.
Najmłodsi, czyli uczniowie klas 1 – 3 poznali Historię Orła Białego, czyli jak kształtowało się godło Polski.
Uczniowie klas 3 -4 poznali zwyczaje , kodeks i zbroję rycerzy w średniowieczu.
Klasy starsze przeniosły się w czasy XVI i XVII wieku i poznali początki demokracji szlacheckiej i powstawania szlachty i husarii.
W lekcji najlepsze było, że uczniowie wcielali się w role, przenosili w odległe czasy, poznawali konkretne historie ludzi.