Nauka przez projekt historyczny i gry planszowe

  • Drukuj

W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym niezwykle cenna jest umiejętność samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów, metoda projektu coraz bardziej zyskuje na popularności. Jest to innowacyjne podejście edukacyjne, które ma na celu aktywne zaangażowanie uczniów w proces uczenia się poprzez realizację konkretnych projektów. Metoda projektu przenosi zatem poza tradycyjne ramy uczenia się, umożliwiając praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Jest to interdyscyplinarna metoda, która łączy wiedzę teoretyczną z praktycznym działaniem.

 

Uczniowie klas siódmych mieli za zadanie przedstawić w dowolny sposób wybrane  zagadnienie dotyczące życia, rozwoju technicznego ludzi z II poł. XIX wieku.

Pojawiły nam się piękne stroje, malarze impresjonistyczni i naukowcy „Belle Epoque”.

Natomiast uczniowie klas piątych wykonali samodzielnie gry planszowe dotyczące historii „Starożynego Rzymu” , aby później w grupach wspólnie w nie zagrać. Wniosek – nauka może być również zabawą.

Zdjęcia są tego potwierdzeniem.

Anna Mrozowska

img20231206130027.jpg img20231206131948.jpg img20231206132014.jpg

img20231206132318.jpg img20231206132424.jpg img20231206132436.jpg

img20231206132625.jpg img20231206132636.jpg img20231206132756.jpg

img20231206134947.jpg img20231206135312.jpg img20231206141521.jpg

img20240109092223.jpg img20240109092232.jpg img20240109092242.jpg

img20240109092251.jpg img20240109092257.jpg img20240109101208.jpg

img20240109101222.jpg img20240109101243.jpg img20240109140634.jpg

img20240109140648.jpg